۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۲۶۲۵۱
آیت الله مصباح یزدی:

دشمن سرمایه ایمانی نسل جوان را هدف گرفته است | به ظرفیت جوانان توجه شود

دشمن سرمایه ایمانی نسل جوان را هدف گرفته است | به ظرفیت جوانان توجه شود
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تأکید کرد که دشمن از طریق فضای مجازی، تبلیغات رسانه ای و بازی های رایانه ای قصد دارد سرمایه ایمانی نسل جوان جامعه را به باد دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) صبح امروز در بیست و پنجمین همایش سراسری تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و الزامات آن که در مصلای قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یک بیانیه ارزشی، عمیق و با محتوا است، گفت: این بیانیه از عمق گسترده ای برخوردار است و هر چه در ان تأمل کنیم نکات جالب تر و جدید تری از آن فراخواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم بر بسیاری از نظریه های جامعه شناسانه غربی خط بطلان می کشد، ادامه داد: برخی نظریه های جامعه شناسی می گویند هر پدیده اجتماعی یک تولد و یک افول و غروب دارند، از همین جهت برخی کارشناسان و روشنفکرنمایان قائل به آن شده اند که انقلاب اسلامی نیز از این نظریه مستثنی نیست.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه دشمن انتظار داشت طومار انقلاب اسلامی پیش از 40 سالگی پیچیده شود، بیان کرد: دشمن از روز نخست انقلاب اسلامی درصدد آن برآمد که با تبلیغات گسترده به مردم القا کند انقلاب به زودی نابود می شود؛ امروز انقلاب اسلامی علیرغم توطئه های دشمن به 40 سالگی رسیده است و بیانیه گام دوم به منزله خط بطلانی بر همه نظریه پردازی های غلط دشمن محسوب می شود.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم نشانگر پویایی انقلاب و افول ناپذیری آن است، تأکید کرد: مراد از گام دوم انقلاب آن است که ما باید در گام دوم همان اهداف گام نخست را با جدیت بیشتر ادامه دهیم تا به پیشرفت های چشمگیرتری دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مراد از گام دوم اکتفا کردن به دستاوردهای گام نخست نیست، افزود: ما باید در این گام از انقلاب تلاش بیشتری داشته باشیم تا به اهداف بالاتر و عالی تر انقلاب اسلامی دست یابیم؛ ما باید حین اینکه دستاوردهای گام نخست را حفظ کنیم، یک پله دیگر نیز رو به جلو حرکت داشته باشیم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برای حفظ دستاوردهای گام نخست انقلاب و موفقیت در گام دوم باید به سرمایه های خود توجه کرده، توان داخلی خود را باور کنیم و مراقب نیرنگ های دشمنان باشیم، ابراز کرد: همواره باید هوشیار باشیم تا دشمن نتواند با فریب و نیرنگ سرمایه های لازم برای موفقیت در گام دوم انقلاب را از ما سلب کند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه رژیم شاه در برابر اراده آمریکا برده وار عمل می کرد، عنوان کرد: آمریکا در عصر پهلوی با ملت ایران به صورت برده داری رفتار می کرد، اما امروز به برکت انقلاب همین ملت ایران به رقیب آمریکا تبدیل شده است؛ در دوران پیش از انقلاب آمریکایی ها سرمایه های ما را چپاول می کردند و با منت به ما سلاح می فروختند و عوامل کشور را مجبور می کردند از این سلاح ها به نفع غربی ها استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه قدرت و توان بی نظیری و گوهرهای گرانبهایی در وجود جوانان نهفته است و بیان اینکه امام راحل ما را با گفتمان «ما می توانیم» آشنا کردند، خاطرنشان کرد: این گوهر گرانبها در وجود جوانان مقداری غبار گرفته است و ما باید سعی کنیم این گرد و غبار را بزداییم تا استعدادهای آنها شکوفا شده حماسه هایی از جنس دفاع مقدس خلق کنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه در دوران پیش از انقلاب ایمان مردم بسیار ضعیف بود، یکی از برکات انقلاب اسلامی را قدرت و قوت معنوی و ایمانی دانست و بیان کرد: امام راحل زمینه تقویت ایمان در قلوب مردم را کشف کرده و سعی داشتند آن را شکوفا کنند و به خوبی هم توانستند این کار را انجام دهند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به توطئه دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی بر ضرورت پیشگیری از توسعه حربه های دشمن اظهار داشت: امروز دشمن از طریق فضای مجازی، بازی های رایانه ای، تبلیغات رسانه ای و مورد هدف قرار دادن نهاد خانواده قصد دارد سرمایه ایمانی نسل جوان جامعه را به باد دهد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات